Ημερολόγιο Μαθήματος Α1 - 1ο Δ.Σ. Δάφνης(Πέμπτη 4η ώρα)

  • Παρασκευή 23/9/16:Γνωριμία με τους μαθητές.
  • Τα μέρη του υπολογιστή μέχρι tablet.
  • Παρασκευή 30/9/16: Ολοκλήρωση τα μέρη του υπολογιστή
  • Πέμπτη 6/10/16: Εισαγωγή στο Tux Paint
  • Κανόνες χρήσης εργαστηρίου Η/Υ: diafora\Κανόνες χρήσης Εργαστηρίου Πληροφορικής.docx
  • Πέμπτη 13/10/16: Μαθηματικά
  • Πέμπτη 20/10/16:Το σχολείο μας θα συμμετάσχει φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (15-23 Οκτωβρίου, 2016).
  • Οι δραστηριότητες που θα παρουσιαστούν είναι:
  • Η εφαρμογή The Foos: http://www.thefoos.com/hour-of-code/
  • Και το  Angry Birds μέσα από το https://code.org
  • Κάναμε το "The Foos-η ώρα του κώδικα" στον βίντεο προβολέα και στους υπολογιστές των μαθητών.
  • Πέμπτη 3/11/16: Δίνεται σε όλους τους μαθητές έγγραφο με οδηγίες για το μάθημα της πληροφορικής:diafora\Οδηγίες προς γονείς.docx
  • Δραστηριότητες του Gcompris Ασκήσεις 1ης κατηγορίας με τη χρήση του ποντικιού.
  • Πέμπτη 10/11/16: Εφαρμογή : (Πέρης και Κάτια v.2 ->Παζλ->Κλασικό Παζλ)
  • Πέμπτη 17/11/16: Γιορτή 17 Νοέμβρη
  • Πέμπτη 24/11/16: Μαθηματικά: Να παίξουν το πρώτο επίπεδο του Tux of Math
  • Πέμπτη 1/12/16: Ο εκπαιδευτικός επιδεικνύει τις μονάδες ενός τυπικού υπολογιστικού συστήματος και ζητάει από τους μαθητές να τα αναγνωρίσουν.
  • Ζητείται από τους μαθητές να αναφέρουν κανόνες σωστής χρήσης διάφορων οικιακών συσκευών. Συσχετίζουν και προσδιορίζουν κανόνες σωστής συμπεριφοράς στον υπολογιστή. (π.χ. Να κλείνουμε τις συσκευές και όχι στο stand by, να μην τις κλείνουμε απότομα με διακοπή ρεύματος, όχι πολλές ώρες τηλεθέαση και χρήση η/υ, διάλειμμα ανά 45 λεπτά)
  • Εφαρμογή: Αφού εκτυπωθούν οι φωτογραφίες diafora\Φωτογραφίες για εκτύπωση.docx και πλαστικοποιηθούν να ερωτηθούν ποιες από αυτές γνωρίζουν οι μαθητές
  • Να Βάλουν τα υλικά που σχετίζονται με τον υπολογιστή στο γραφείο.
  • Εισαγωγή στους Η/Υ: Να κάνουν τις ασκήσεις: ergasies\Α_Εισαγωγή1.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή2.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή3.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή4.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή5.jpg
  • Εφαρμογή:  Να κάνουν την άσκηση: ergasies\Α_Μέρη_Η-Υ.jpg
  • Εφαρμογή: Να κάνουν την άσκηση: ergasies\A_ΜέρηΗ-Υ.PDF ergasies\A_ΜέρηΗ-Υ2.PDF
  • Εφαρμογή: Να κάνουν την άσκηση: Powerpointfiles\τα μέρη του υπολογιστή.ppt 
  • Προσέχοντας τον Υπολογιστή: Θεωρία: ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου1.jpg ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου2.jpg και ερωτήσεις ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου3.jpg ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου4.jpg και επαναληπτική: ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου5.jpg
  • Επιδεικνύεται στους μαθητές ο σωστός τρόπος εισαγωγής – εξαγωγής ενός CD ή DVD, καθώς και συσκευών USB (π.χ. Flash disk). Με τη χρήση κατάλληλου μέσου οι μαθητές ακούν μουσική, κάποιο παραμύθι ή παρακολουθούν κινούμενη εικόνα.(αντιγραφή μίας ταινίας στο flash disk και εκτέλεση από εκεί).
  • Ζητείται από τα παιδιά να θυμηθούν αν έχουν δει υπολογιστή στο άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον τους και πώς νομίζουν ό,τι αυτός χρησιμοποιείται. (Είδη Η/Υ και χρήσεις – ακόμα και παιχνιδομηχανές, κινητά κ.τ.λ)
  • Πέμπτη 8/12/16: Word (Πατούν πλήκτρα, κινούν το ποντίκι κ.τ.λ. Διαπιστώνουν και περιγράφουν τη λειτουργία κάθε μονάδας).  Να αναγνωρίζουν τα γράμματα στο πληκτρολόγιο καθώς και τα ειδικά πλήκτρα του κενού, της διαγραφής και του enter/return. (Γράφουν απλό κείμενο στον Η/Υ). Αρχικά μόνο Κεφαλαία με χρήση μόνο κενού-διαγραφή και enter).
  • Εφαρμογή: Γράψαμε σε πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου λέξεις που τελειώνουν σε ια.
  • Εφαρμογή: Να γράψουν την αλφαβήτα στα κεφαλαία και στα μικρά στο πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου.
  • Πέμπτη 15/12/16: Εφαρμογή:  Να κάνουν την άσκηση (πληκτρολόγηση όνομα/κεφαλαία/μικρή διόρθωση) ergasies\Α_Πληκτρολόγηση_Όνομα.PDF
    Να γράψουν το όνομα τους και το επώνυμο τους. Να γράψουν και τα μικρά ονόματα των συμμαθητών τους.
  • Πέμπτη 23/12/16: Εφαρμογές για Χριστούγεννα: Να γράψετε ένα γράμμα στον Άγιο Βασίλη!
  • Παιχνίδι:Kidepedia- τόμος 4 Χριστούγεννα[Το δέντρο (Χρωματισμός, σώσε τις μπάλες), Παραδόσεις(Στόλισε το δέντρο-Φώτισε το δέντρο), Καλικάντζαροι(γέμισε τον σάκο-Οι καλικάντζαροι), Αϊ Βασίλης(Ρίξε τα δώρα στις καμινάδες-σώσε τα δώρα) Πρωτοχρονιά(Παζλ)
  • Πέμπτη 12/1/17: Εφαρμογή: Να πληκτρολογήσουν τα παρακάτω κείμενα(σε τρία μαθήματα):ergasies\A_Πληκτρολόγηση_Κεφαλαία.doc (1η σελίδα)
  • Πέμπτη 19/1/17:Εφαρμογή: Να πληκτρολογήσουν τα παρακάτω κείμενα(σε τρία μαθήματα):ergasies\A_Πληκτρολόγηση_Κεφαλαία.doc (2η σελίδα)
  • Πέμπτη 26/1/17: Εφαρμογή: Να πληκτρολογήσουν τα παρακάτω κείμενα(σε τρία μαθήματα):ergasies\A_Πληκτρολόγηση_Κεφαλαία.doc (3η σελίδα)
  • Πέμπτη 2/2/17: Εφαρμογή: Να πληκτρολογήσουν τα ονόματα στις παρακάτω εικόνες.( Σε κεφαλαία όλοι στην 1η στήλη και αν είναι δυνατό προαιρετικά στην δεύτερη στήλη σε μικρά).( Χωρίς τόνους): Wordfiles\Ζώα Πληκτρ Κεφαλαία.doc (2 πρώτες σελίδες - μέχρι και γουρούνι)
  • Πέμπτη 9/2/17: Εφαρμογή: Συνέχεια προηγούμενης άσκησης: Wordfiles\Ζώα Πληκτρ Κεφαλαία.doc (3 επόμενες σελίδες - μέχρι και Αρκούδα)
  • Πέμπτη 16/2/17: Εφαρμογή: Ολοκλήρωση προηγούμενης άσκησης: Wordfiles\Ζώα Πληκτρ Κεφαλαία.doc (3 τελευταίες σελίδες)
  • Πέμπτη 23/2/17: εκδρομή
  • Πέμπτη 2/3/17: Εφαρμογή: ergasies\A_Oktw_Megaloi_Pontikoi.jpg
  • Πέμπτη 9/3/17: Παιχνίδι κρεμάλα
  • Πέμπτη 16/3/17:Word(Διορθώνουν και μετακινούν πλαίσια κειμένου που είναι λάθος τοποθετημένα κάτω από διάφορα αντικείμενα (εικόνες). Διορθώνουν κείμενα (λεζάντες) με ανακατεμένα μικρά και κεφαλαία γράμματα επιλέγοντας να τα ξαναγράψουν σωστά.
  • Εφαρμογή:  Να διορθώσουν τις λέξεις, να σβήσουν την λάθος εικόνα σε κάθε γραμμή και στην θέση τους να ξαναγράψουν την λέξη: Wordfiles\Ζώα-Σβήσιμο.doc
  • Είδαμε την κατασκευή του κροκόδειλου με το Lego Wedo.
  • Πέμπτη 23/3/17: Εκδρομή
  • Πέμπτη 30/3/17: 
  • Πέμπτη 6/3/17: Χάθηκε το μάθημα, έγινε αλλαγή με Α2.

Πέμπτη 27/4/17:  Παρουσίαση βίντεο ρομποτικής με το lego wedo

Πέμπτη 4/5/17:  Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(πληκτρολόγηση-προαιρετικά εκτύπωση): ergasies\Α_Πληκτρολόγηση.PDF

Πέμπτη 11/5/17:  Συνέχεια προηγούμενης άσκησης

Πέμπτη 18/5/17:  Ολοκλήρωση προηγούμενης εργασίας

Πέμπτη 25/5/17: Επανάληψη

Πέμπτη 1/6/17: 

 Ερωτήσεις επανάληψης από όλη την ύλη (chatlike) (μπορούν να συμμετέχουν μαθητές όλων των τάξεων ).Περισσότερες πληροφορίες: ergasies\Ερωτήσεις_chatike.docx

 Πέμπτη 8/6/17: Τελευταίο μάθημα

 Ερωτήσεις επανάληψης από όλη την ύλη (chatlike) (μπορούν να συμμετέχουν μαθητές όλων των τάξεων ).Περισσότερες πληροφορίες: ergasies\Ερωτήσεις_chatike.docx (2η φορά)

Kidspiration Να φτιάξουν τις τέσσερις εποχές με τη βοήθεια του kidspiration .(όπως εδώ: ergasies/A_kidspiration_4_epoxes.doc)

Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(πληκτρολόγηση/διόρθωση) : ergasies\Α_Προτάσεις.PDF

 Εφαρμογή: Να κάνουν την άσκηση: ergasies\A_ΜέρηΗ-Υ.PDF ergasies\A_ΜέρηΗ-Υ2.PDF


Tuxpaint ή εναλλακτικά με το πρόγραμμα ζωγραφικής των Windows(Να φτιάξετε ένα γεωμετρικό σχήμα με τη βοήθεια του εργαλείου των γραμμών και να του δώσετε σαν τίτλο το όνομά σας.(Γραμμές)



  • Εφαρμογή: Να γράψουν σε ένα κενό έγγραφο 10 τουλάχιστον περιεχόμενα της τσάντας τους.
  • Να αναγνωρίζουν το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφόρησης.
  • Εφαρμογή 1: Να κάνουν αναζητήσεις στην ιστοσελίδα http://el.wikipedia.org π.χ.  Ελλάδα, Κρήτη ή η περιοχή από την οποία κατάγονται γενικότερα
  • Εφαρμογή: Να κάνουν την άσκηση(αλφαβητική σειρά/μικρές προτάσεις): Wordfiles\Αλφαβητική σειρά.doc
  • Ταυτότητα Μαθητή: Εκτύπωση μία για κάθε μαθητή. Χρήση της web cameras για λήψη φωτογραφία και εκτύπωση αμέσως. Ενημέρωση μαθητών για τη συλλογή βαθμών(αυτοκόλλητα για κάθε επιτυχημένη εργασία).diafora\Ταυτότητα_Μαθητή_πρότυπο.xlsx
  • Εισαγωγή στο Tux Paint
Tuxpaint (Να βάλουν ζώα σε συγκεκριμένη ζωγραφική) (Σφραγίδες)
π.χ. ένα ζωολογικό κήπο με άγρια ζώα ή μία αυλή με ήμερα ζώα (Να αποθηκεύσετε μία εικόνα ο κάθε μαθητής)
  • Tuxpaint( Να γράψουν το όνομα του κάθε ζώου κάτω από κάθε ζώο) (Κείμενο) ή να κάνουν την άσκηση: imagesfiles\label.png
  • Tuxpaint(Να φτιάξουν μία εικόνα με ήρωες και Σκηνές από παραμύθια και ιστορίες)
  • TuxPaint(Να γράψουν το όνομα τους και ένα τίτλο στην ζωγραφιά τους. Ελεύθερη επιλογή)
  • TuxPaint(Να βάλουν τουλάχιστον 4 αντικείμενα τα οποία να έχουν σχέση μεταξύ τους, να γράψουν το όνομα του κάθε αντικειμένου και τον τίτλο της εργασίας τους)
  • TuxPaint (Να φτιάξουν ένα θέμα με μια εποχή του χρόνου. (Χειμώνας ή Καλοκαίρι)
  • Εφαρμογή: Να παίξουν την εφαρμογή Gcompris με κωδικό «222133 ή 123321»(1η κατηγορία--1η υποκατηγορία -4ο παιχνίδι) (Γράφουν ολόκληρες λέξεις)
  • Word(Να γράφουν χρησιμοποιώντας κεφαλαία και πεζά γράμματα.  Να γράψουν μικρές προτάσεις στο word. Από το σχολικό βιβλίο). Να τυπώνουν τις εργασίες τους.
  • Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(Γράφω λίγα λόγια για τον εαυτό μου): ergasies\Α_Πληκτρολόγηση2.PDF
  • Εφαρμογή:  Να γράψουν μικρές προτάσεις στην άσκηση: Wordfiles\Τίνα.doc
Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(Κεφαλαίο το πρώτο γράμμα στις
Εφαρμογή:  Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(Κεφαλαίο το πρώτο γράμμα στις χρωματιστές λέξεις): Wordfiles\ποιος διευθύνει (ΚΕΦΑΛΑΙΑ).doc
  • Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(πληκτρολόγηση/διόρθωση) :ergasies\Α_Πληκτρολόγηση_διόρθωση.PDF
  • Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(πληκτρολόγηση/διόρθωση) :ergasies\Α_Πληκτρολόγηση_διόρθωση2.PDF
  • Εφαρμογή: Να διορθώσετε τους υπότιτλους στην Παρακάτω άσκηση(Προσέξτε να αρχίζουν με κεφαλαίο, τα υπόλοιπα γράμματα μικρά και με τόνο): Wordfiles\λεζάντες.docx
  • Με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού οι μαθητές ασκούνται στη χρήση του ποντικιού κάνοντας αντιστοιχίες
  • Εφαρμογή: Μπορούν να εξοικειωθούν με τη χρήση του ποντικιού στα παιχνίδια της διεύθυνσης: http://www.ferryhalim.com/orisinal/
  • Να επιλέξουν παζλ από τα παρακάτω: http://www.jigzone.com/gallery/Mixed_Animals?z=10 (20  piece classic)
  • Powerpoint(Ολοκληρώνουν και βελτιώνουν μια ημιδιαμορφωμένη παρουσίαση εισάγοντας μικρά κείμενα και έτοιμες εικόνες) (clipart).
  • Εργάζονται σε ομάδες και, ανάλογα με την εργασία που τους έχει ανατεθεί (στο πλαίσιο των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων), επισκέπτονται επιλεγμένους δικτυακούς τόπους, αρχικά με βοήθεια και στη συνέχεια με σταδιακή αυτονόμηση, για συλλογή πληροφοριών.  
  • Πχ  http://el.wikipedia.org ή https://images.google.com
  • Παιχνίδι:Να παίξουν το παιχνίδι Sebran.(Τα γράμματα, πράξεις κτλ.)
  • Πλοηγούνται σε εκπαιδευτικά λογισμικά και εκπαιδευτικά πακέτα του Π.Ι. (glwssa-A-B)
  • Ramkid Πάμε σχολείο Α τάξη
  • Να κάνουν από τις δραστηριότητες: http://users.sch.gr/evniki/protasis.htm τις ασκήσεις π.χ.:
  • http://users.sch.gr/evniki/ataxi/epanalipsi1/diavase/quiz.html 
  • http://www.intelearn.eu/schoolaro/courses/paoa/index.htm

  • ../../..: Ο εκπαιδευτικός επιδεικνύει τις μονάδες ενός τυπικού υπολογιστικού συστήματος και ζητάει από τους μαθητές να τα αναγνωρίσουν.
  • Ζητείται από τους μαθητές να αναφέρουν κανόνες σωστής χρήσης διάφορων οικιακών συσκευών. Συσχετίζουν και προσδιορίζουν κανόνες σωστής συμπεριφοράς στον υπολογιστή. (π.χ. Να κλείνουμε τις συσκευές και όχι στο stand by, να μην τις κλείνουμε απότομα με διακοπή ρεύματος, όχι πολλές ώρες τηλεθέαση και χρήση η/υ, διάλειμμα ανά 45 λεπτά)
  • Εφαρμογή: Αφού εκτυπωθούν οι φωτογραφίες diafora\Φωτογραφίες για εκτύπωση.docx και πλαστικοποιηθούν να ερωτηθούν ποιες από αυτές γνωρίζουν οι μαθητές
  • Να Βάλουν τα υλικά που σχετίζονται με τον υπολογιστή στο γραφείο.
  • Εισαγωγή στους Η/Υ: Να κάνουν τις ασκήσεις: ergasies\Α_Εισαγωγή1.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή2.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή3.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή4.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή5.jpg
  • Εφαρμογή:  Να κάνουν την άσκηση: ergasies\Α_Μέρη_Η-Υ.jpg
  • Προσέχοντας τον Υπολογιστή: Θεωρία: ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου1.jpg ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου2.jpg και ερωτήσεις ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου3.jpg ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου4.jpg και επαναληπτική: ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου5.jpg
  • Επιδεικνύεται στους μαθητές ο σωστός τρόπος εισαγωγής – εξαγωγής ενός CD ή DVD, καθώς και συσκευών USB (π.χ. Flash disk). Με τη χρήση κατάλληλου μέσου οι μαθητές ακούν μουσική, κάποιο παραμύθι ή παρακολουθούν κινούμενη εικόνα.(αντιγραφή μίας ταινίας στο flash disk και εκτέλεση από εκεί).
  • Ζητείται από τα παιδιά να θυμηθούν αν έχουν δει υπολογιστή στο άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον τους και πώς νομίζουν ό,τι αυτός χρησιμοποιείται. (Είδη Η/Υ και χρήσεις – ακόμα και παιχνιδομηχανές, κινητά κ.τ.λ)
  • Συμπλήρωση εγγράφων για εργαστήριο: diafora\Έγγραφα για εργαστήριο.docx
  • Εφαρμογή : (Πέρης και Κάτια v.3 ->Στήσε τη Σκηνή)
  • Εφαρμογή: Να παίξουν την εφαρμογή Gcompris - Ασκήσεις 1ης κατηγορίας (Εξερεύνηση Υπολογιστή - γατούλα) με πληκτρολόγιο.
  • Εφαρμογή: Να παίξουν την εφαρμογή Gcompris - Ασκήσεις 2ης κατηγορίας (Δραστηριότητες ανακάλυψης - Πιγκουίνος).
Το σχολείο μας θα συμμετάσχει φέτος στην παγκόσμια ώρα του κώδικα (Αρχές Δεκεμβρίου).
Οι δραστηριότητες που θα παρουσιαστούν είναι:
  • Για την Α' και Β' Δημοτικού η εφαρμογή:
  • η εφαρμογή The Foos:tp://www.thefoos.com/hour-of-code/
  • Οι μαθητές να κάνουν το The Foos στους υπολογιστές τους.


Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 4 Ιούνιος 2017, 3:31 μμ