Ημερολόγιο Μαθήματος ΣΤ1 - 6ο Δ.Σ. Δάφνης(Τετάρτη 6η ώρα)

  • Δευτέρα 19/9/16: Γνωριμία με τους μαθητές.
  • Κανόνες χρήσης εργαστηρίου Η/Υ: diafora\Κανόνες χρήσης Εργαστηρίου Πληροφορικής.docx
  • Συμπλήρωση εγγράφων για εργαστήριο: diafora\Έγγραφα για εργαστήριο.docx
  • Εισαγωγή στην Easylogo
  • Να κάνουμε τις ασκήσεις Logo σε EasyLogo
  • Δραστηριότητες 7-8
  • Δευτέρα 26/9/16:Μέχρι την δραστηριότητα 14.
  • Να δούνε την δραστηριότητα 15 στο σπίτι. Την είδαμε στην τάξη, χωρίς να την βρούμε την λύση.
  • Δευτέρα 3/10/16: Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού
  • Προβολή βίντεο: The Boy Who Learned to Fly | Usain Bolt  (Κατέβασμα)
  • από https://www.youtube.com/watch?v=6b03jWW70kc&list=PLBO5i0Br-MCu84AkGUGWr8T_eNodvulhp
  • Δευτέρα 10/10/16: Δίνεται σε όλους τους μαθητές έγγραφο με οδηγίες για το μάθημα της πληροφορικής:diafora\Οδηγίες προς γονείς.docx
    Δημιουργία λογαριασμού στο  sch.androul.com.  Επίδειξη sch.androul.com.
  • Δευτέρα 17/10/16: Το σχολείο μας θα συμμετάσχει φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (15-23 Οκτωβρίου, 2016).
  • Οι δραστηριότητες που θα παρουσιαστούν είναι:
  • η εφαρμογή Angry Birds: https://studio.code.org/hoc/1 
    Κάναμε μέχρι και την 10η δραστηριότητα στον βίντεο προβολέα.
  • Οι μαθητές έκαναν το Angry Birds: https://studio.code.org/hoc/1  στους υπολογιστές τους.
  • Δευτέρα 24/10/16: Ολοκλήρωση του AngryBirds:https://studio.code.org/hoc/1  στον πίνακα. 
  • Για τις επόμενες 15 μέρες οι μαθητές με πρόσβαση στο διαδίκτυο να κάνουν την άσκηση: Η ώρα του κώδικα. Οι μαθητές μπορούν να επαναλάβουν την άσκηση όσες φορές επιθυμούν.
  • Δευτέρα 31/10/16:Επίδειξη άσκηση: Η ώρα του κώδικα στον πίνακα.
  • Συνέχεια από τη δραστηριότητα 15 μέχρι και την 19 στην Easylogo.
  • Δευτέρα 7/11/16: Nα φτιάξετε στην Easylogo ένα σπίτι (3 επί 6). Εντολές Χρώμα μολυβιού, γέμισμα, πάνω το μολύβι, κάτω το μολύβι).
  • Έγινε με την βοήθεια του βίντεο-προβολέα στην τάξη
  • Για τις επόμενες 15 μέρες οι μαθητές με πρόσβαση στο διαδίκτυο να κάνουν την Άσκηση - EasyLogo. Οι μαθητές μπορούν να επαναλάβουν την άσκηση όσες φορές επιθυμούν.
  • Επίδειξη Άσκηση - EasyLogo στον πίνακα.
  • Δευτέρα 14/11/16: να φτιάξετε και ένα χωριό(5 επί 10 σπίτια - 50 σπίτια) και αργότερα να βάλετε και δέντρα αν μπορείτε προαιρετικά.(Δεν κάναμε τα δέντρα)
  • Στο επόμενο μάθημα θα κάνουμε μέσα στην τάξη την άσκηση: Η ώρα του κώδικα.
  • Δευτέρα 21/11/16:Άσκηση - Χριστουγεννιάτικο Δέντρο με την Easylogo. Θα δούμε τη λύση της άσκησης στο επόμενο μάθημα.
  • Κάναμε μέσα στην τάξη την άσκηση: Η ώρα του κώδικα.
  • Δευτέρα 28/11/16: Οι μαθητές έκαναν τις ασκήσεις άσκηση: Η ώρα του κώδικα. και Άσκηση - EasyLogo μέσα στην τάξη.
  • Δευτέρα 5/12/16
  • Λύση άσκησης Άσκηση - Χριστουγεννιάτικο Δέντρο με την Easylogo στον πίνακα. (Δεν έγινε).
  • Ταυτότητα Μαθητή: Εκτύπωση μία για κάθε μαθητή. Χρήση της webcameras για λήψη φωτογραφία και εκτύπωση αμέσως. Ενημέρωση μαθητών για τη συλλογή βαθμών(Βαθμός 1-4 ανάλογα με την επίδοση σε κάθε εργασία).diafora\Ταυτότητα_Μαθητή_πρότυπο.xlsx
  • Τετάρτη 14/12/16: TuxofMath: Playalone->PlayArcadegame ->Scout (τυφλό σύστημα με αριθμούς)
  • Τετάρτη 21/12/16: Ramtype(Να αναπτύξουν δεξιότητες τυφλού συστήματος δακτυλογράφησης.
  • Ο εκπαιδευτικός έχει προετοιμάσει κατάλληλες  ασκήσεις ή αξιοποιεί σχετικό ελεύθερο λογισμικό με το οποίο οι μαθητές παίζουν και εξασκούνται  στο «τυφλό σύστημα» δακτυλογράφησης (Προτείνεται χρόνος απασχόλησης το πολύ 10 λεπτών σε κάθε διδακτική ώρα. Ορθή τοποθέτηση των δακτύλων στο πληκτρολόγιο, εξάσκηση με γράμματα, στη συνέχεια με συλλαβές και τέλος λέξεις).
  • Εφαρμογή:  Ασκήσεις στο Ramtype. Το πρόγραμμα Ramtype μπορεί να κατεβεί από την διεύθυνση: : RamType_5.0.zip
  • Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το: rapidtyping ή το sense-lang.org .
  • (Το μάθημα έγινε μόνο θεωρητικά μόνο στην τάξη).
  • Τετάρτη 11/1/17: Πρακτική εξάσκηση στο τυφλό σύστημα
  • Έγινε εισαγωγή στο Scratch.
  • Δόθηκαν οδηγίες εγγραφής των μαθητών στο Scratch.
  • Να συντάσσουν απλές διαδικασίες σε ένα Logolike προγραμματιστικό περιβάλλον.
  • Να κατανοήσουν την έννοια της μεταβλητής. Να χρησιμοποιούν διαδικασίες με συνθήκη, παραμετρικές και αναδρομικές διαδικασίες.
  • Οι μαθητές συντάσσουν διαδικασίες για τη σχεδίαση γεωμετρικών σχημάτων στο προγραμματιστικό περιβάλλον της Logo. Συνδυάζουν τις διαδικασίες για το σχεδιασμό  σύνθετων σχεδίων π.χ. κάστρο, χωριό, βάρκα, πλοίο κ.λπ. 
  • Εμπλουτίζουν τα σχέδια τους με χρώματα και με άλλα σχέδια από τα έτοιμα γραφικά. 
  • Μέσα από τα παραδείγματα, τα παιδιά κατανοούν ότι ο υπολογιστής εκτελεί τις οδηγίες που του δίνει ο άνθρωπος.
  • Να κάνουμε τις ασκήσεις Δραστηριότητες στην τάξη scratch.doc και όλες τις άλλες εργασίες του φακέλου scratch.
  • Να δημιουργήσουμε στο scratch τα παρακάτω παιχνίδια: http://www.scratchplay.gr/chapters.html?ch=15 .
  • Τετάρτη 18/1/16: Εισαγωγή στο Scratch. Αλλαγή σκηνικού και αλλαγή χαρακτήρα.
  • Εισαγωγή στο Scratch και ειδικά στις εντολές κίνησης.
  • Δεν είδαμε εντολές κίνησης που σχετίζονται με συντεταγμένες
  • Τετάρτη 25/1/17:
  • Δοκιμάζω όψεις και ήχους
  • Τετάρτη 1/2/17: Πέρα δώθε
  • Κάναμε εισαγωγή της επόμενης άσκησης
  • Τετάρτη 8/2/17: Άσκηση με γάτα που κυνηγάει  ποντίκι ή τυρί. Καθυστέρηση στην εκκίνηση της γάτας.
  • Τετάρτη 15/2/17:Εργασία με ελικόπτερο στο scratch.
  • Τετάρτη 22/2/17: Συνέχεια προηγούμενης άσκησης με ελικόπτερο.
  • Μπορείτε να κατεβάσετε τις ενδυμασίες από εδώ: helicopter1.pnghelicopter2.png
  • Άσκηση Χορός-Μπαλαρίνα
  • Τετάρτη 1/3/17: lysiasedu.org: Παρουσίαση διαγωνισμού Λυσίας στους Μαθητές. 
  • Ολοκλήρωση προηγούμενης εργασίας.
  • Οι μαθητές για τις επόμενες 15 ημέρες να κάνουν την Άσκηση στο Scratch
  • Τετάρτη 8/3/17: Άσκηση Άσκηση Διάλογος χωρίς μηνύματα
  • Τετάρτη 15/3/17: Άδεια
  • Τετάρτη 22/3/17Συνέχεια προηγούμενης εργασίας (Δεν είδαμε τα μηνύματα στο Scratch).
  • Τετάρτη 29/3/17: Άσκηση Διάλογος με μηνύματα
  • Έγινε αποστολή των εργασιών με e-mail.
  • Την επόμενη φορά θα δούμε όλες τις εργασίες μαζί.
  • Τετάρτη 5/4/17: Εκδρομή 

Τετάρτη 26/4/17: Προβολή εργασιών των μαθητών στον πίνακα

Τετάρτη 3/5/17: Άσκηση Ρώτησε.

Τετάρτη 10/5/17: 

Προετοιμασία για το Κουίζ στο scratch

Τετάρτη 24/5/17: 

Άσκηση Κουίζ στο scratch μέσα στην τάξη

  • Τετάρτη 31/5/17: Εκλογές συλλόγου

Τετάρτη 7/6/17: 

Κροκόδειλος με απόσταση

Αρχίσαμε την άσκηση Φαντάσματα

    Άσκηση Φαντάσματα με κλώνους
      Άσκηση Φάντασμα με κλώνους - παιχνίδι


      Powerpoint: Να φτιάξει ο κάθε μαθητής μία παρουσίαση για μία χώρα που επιθυμεί: ergasies\Ε_ΠολίτηςΤουΚόσμου.pdf

      • Ερωτήσεις επανάληψης από όλη την ύλη (chatlike) (μπορούν να συμμετέχουν μαθητές όλων των τάξεων ).Περισσότερες πληροφορίες: ergasies\Ερωτήσεις_chatlike.docx

      Τετάρτη 14/6/16: Τελευταίο μάθημα




      • Εργασίες Scratch και Lego Wedo
      • Εκπαιδευτική ρομποτική: Δημιουργούμε απλές ρομποτικές κατασκευές με τη βοήθεια του scratch και του Lego Wedo
      • Π.χ. εργασία που έγινε από τους μαθητές του 89 Δημοτικού Σχολείου Αθηνών: https://www.youtube.com/watch?v=JczQSoKkfdg
      • και πολλές άλλες: https://www.youtube.com/playlist?list=PLBO5i0Br-MCt90lYsKP4vdL7sDD1oH1Vz
      • Οδηγίες κατασκευής Lego Wedo εργασιών
      • Κροκόδειλος με απόσταση
      • Κροκόδειλος με ήχο
      • Αυτοκίνητο
      • Άσκηση Ρώτησε.
        • Άσκηση Χαζό παιχνίδι
        • Άσκηση Δεινόσαυρος (Άθροισμα-Διαφορά με επιλογή)
        • Εισαγωγή στις μεταβλητές
        • Άσκηση Αριθμός θετικός-αρνητικός-μηδέν
        • Άσκηση Παιχνίδι με 6 ερωτήσεις
        • ../../..: Αρχίσαμε την άσκηση Φαντάσματα
        • Συνέχεια προηγούμενης άσκησης
        • Άσκηση Φαντάσματα με κλώνους

        • Άσκηση Φάντασμα με κλώνους - παιχνίδι
        • ../../..: Οι μαθητές επιδιώκεται:
          Να αντιλαμβάνονται τις επιπτώσεις των ΤΠΕ στην καθημερινή τους ζωή και να προβληματίζονται για το μέλλον.
          Αναπτύσσεται διάλογος και προβληματισμός μέσα στην τάξη για τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις, που τα παιδιά αντιλαμβάνονται, των ΤΠΕ στην απασχόληση, την οικονομία, την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων και λαών, την αλληλεπίδραση των πολιτισμών, την απομόνωση του ατόμου αλλά και την δυνατότητα να επικοινωνεί με άλλα άτομα που βρίσκονται πολύ μακριά, τους κινδύνους του Διαδικτύου κ.ά.
          Παρουσίαση: Παρουσιάσεις\Α_15_Χρήσεις του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή.ppt
          Παρουσίαση: Παρουσιάσεις\Β_10_Νέες Τεχνολογίες και Επάγγελμα.ppt
        • Προβολή Βίντεο από το Saferinternet.gr(εάν δεν έχει γίνει στην Ε’)
        • Σύνδεση με σύνεση (Δραστηριότητες από σημειώσεις σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο)
        • http://www.ptyxiouxos.net/
          Α) Πτυχιούχος δημοτικού 
          Β) Αριθμοσκουληκάκι
          Γ) Γραμματοεισβολείς
        • Word. Πληκτρολόγηση(Επανάληψη από προηγούμενες τάξεις) Να γράψουν το κείμενο:ergasies\ΣΤ_Η_Θλιμένη_Αγελάδα.pdf
        • Word. Θεωρία δυνάμεις/εκθέτες(και επανάληψη χρήσης tab, κουκίδες και αρίθμηση)Τις δυνάμεις της διδαχθήκαν στη στ’ δημοτικού.
          Εφαρμογή: Να κάνετε την άσκηση: Wordfiles\κουκκίδες αρίθμηση 3.doc
        • Οι μαθητές εμπλέκονται σε ιστοεξερευνήσεις (Webquests). (Πιθανό να έγινε και στην Γ’-Δ’-Ε’)
        • Να κάνετε την άσκηση: Δ_ΧΩΡΕΣ_ΕΥΡΩΠΗΣ.pdf (Επαναληπτική εργασία με χρήση των Word - Excel - Internet)
          Οι μαθητές αναλαμβάνουν ομαδικές αποστολές διεπιστημονικής διερεύνησης ενός θέματος με τη μέθοδο των ιστοεξερευνήσεων (Webquests).Χρήση Powerpoint-Internet Ενδεικτικά θέματα:ergasies\Εργασίες-Powerpoint-Internet ή εναλλακτικά https://docs.google.com αρχείο εργασίες.doc
        • Εργασίαδιαθεματική (πιθανών έχει γίνει στην Δ’ και Ε’) μετά τη μέση της χρονιάς. Χρήση word-excel-internet-powerpoint. Τα θέματα μπορεί να είναι από το παρακάτω: ergasies\Θέματα_Διαθεματικών.doc(η εργασία μπορεί να γίνει και στις τρεις τελευταίες τάξεις) (Παραδείγματα:Παράδειγμα - Ερωτηματολόγιο.doc ΠαράδειγμαΕρωτηματολόγιο για ζώα.xlsx Παράδειγμα ΕΡΕΥΝΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΖΩΑ.pdf Παράδειγμα ΕΡΕΥΝΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΖΩΑ.ppt)
        • Να δημιουργήσουν τα δικά τους εικονογραφημένα βιβλία με τη βοήθεια της ιστοσελίδας: http://www.toondoo.com/ Προς το παρόν υποστηρίζονται μόνο τα οριζόντια για την δημιουργία βιβλίου. (Η εργασία μπορεί να γίνει στην Ε’ και στην ΣΤ’ τάξη).
        • Ερωτήσεις επανάληψης από όλη την ύλη (chatlike) (μπορούν να συμμετέχουν μαθητές όλων των τάξεων ).Περισσότερες πληροφορίες: ergasies\Ερωτήσεις_chatlike.docx
        • Δοκιμαστικό για τον διαγωνισμό Λυσίας από τους μαθητές.
        • Εφαρμογή: Παρουσίαση τρόπους σύνθετης αναζήτησης για να μπορούν οι μαθητές να βελτιώσουν τη δυνατότητα αναζήτησης στο διαγωνισμό Λυσίας. Π.χ.: https://www.google.gr/advanced_search (Έχει γίνει μια εισαγωγή και στις προηγούμενες τάξεις)
          (π.χ. αναζήτηση: ακριβώς της φράση(""), καμία λέξη (-), μαθηματικές πράξεις, αναζήτηση σε τομέα (siteχαμόγελο, αναζήτηση με βάση την εικόνα, μετάφραση λέξης σε άλλη γλώσσα (Ελληνικά σε Τούρκικα) κ.τ.λ. Παραδείγματα με tricks στο google π.χ.: do a barrel roll, zerg rush, atari breakout στο google images, tilt, περισσότερα εδώ: http://elgoog.im/
        • PowerpointΑφού κάνουν ιστοεξερεύνηση (Webquest) μπορούν να κάνουν μία παρουσίαση με ένα από τα παρακάτω θέματα: Φυσικά Οικοσυστήματα,
          Αξιοθέατα, μνημεία και ιστορική συνέχεια των λαών της Ευρώπης ,
          Ανακαλύψεις που άλλαξαν τον κόσμο.
        • Εφαρμογή: Να φτιάξουν παρουσιάσεις για τα παρακάτω θέματα ergasies\ΣΤ_Παρουσίασεις_Θέματα.pdf σύμφωνα με τις παρακάτω οδηγίες ergasies\ΣΤ_Παρουσιάσεις_Οδηγίες.pdf.
          Εφαρμογή: Να καταγράψουν σε μία παρουσίαση τα βασικά οστά του ανθρώπου ή τα όργανα.
        • Κινητά τηλέφωνα – Χωρισμός σε 4 ομάδες/ρόλους, Δημιουργούν ένα φυλλάδιο και μια παρουσίαση – Σχεδιάζουν το σήμα τους.  Ρόλοι: Εταιρία Κινητής τηλεφωνίας – τα θετικά των κινητών, Εταιρία σταθερής τηλεφωνίας- τα αρνητικά των κινητών, Οργανισμός saferinternet:Συμβουλές για την σωστή χρήση των κινητών, Κατασκευαστές: σχεδιάζουν ένα κινητό – τεχνικά μέρη ενός κινητού, εταιρία software: πλεονεκτήματα  ηλεκτρονικών παιχνιδιών, μαμά: μειονεκτήματα  ηλεκτρονικών παιχνιδιών
        • EXCEL(Οι μαθητές δημιουργούν για παράδειγμα έναν πίνακα σε λογιστικό φύλλο με τα επώνυμα, τα ονόματα και το φύλλο των συμμαθητών τους. Τα ταξινομούν με διάφορους τρόπους. Δημιουργούν φίλτρα. Αντιλαμβάνονται την έννοια του πεδίου και της εγγραφής.
        • Αντλούν θέματα από τα Μαθηματικά και από την καθημερινή ζωή τα επεξεργάζονται στατιστικά και τα αναπαριστούν με το κατάλληλο γράφημα.)
        • Videoauthoringtool(Να εξοικειωθούν με πρόγραμμα επεξεργασίας video).
        • Να δημιουργούν ιστολόγιο (blog). Να κατανοήσουν την έννοια και το σκοπό δημιουργίας ενός ιστολογίου και να αναπτύξουν καλές πρακτικές αξιοποίησης του μέσου.
        •  Υπόλοιπη ύλη
        • Kidspiration(Καταγράφουν τις απόψεις τους σε εννοιολογικό χάρτη.)
        • Επισκέπτονται διαδικτυακούς τόπους μελετούν θέσεις και απόψεις ειδικών. Αναστοχάζονται, συμπληρώνουν ή διαφοροποιούν τον εννοιολογικό τους χάρτη.
        • Εκτυπώνουν και αναρτούν τον χάρτη στην τάξη τους.
        • Να δημιουργούν, να αξιολογούν και να δημοσιοποιούν μια συνθετική εργασία.
        • Οι μαθητές στο πλαίσιο μιας δραστηριότητας αναλαμβάνουν την εκπόνηση μιας συνθετικής εργασίας (project) αξιοποιώντας τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει.
        • Εύρεση θέματος, διαμόρφωση αξόνων διερεύνησης μέσα από συζήτηση και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.
        • Ενδεικτική διάρθρωση σχεδίου εργασίας με θέμα: «Το δάσος» ακολουθεί στο τέλος του παρόντος.
        • Για την επεξεργασία της συνθετικής εργασίας θα αφιερώνονται τουλάχιστον δύο διδακτικές ώρες το μήνα καθ΄ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
        • Το σχολείο μας θα συμμετάσχει φέτος στην παγκόσμια ώρα του κώδικα (Αρχές Δεκεμβρίου).
        • Οι δραστηριότητες που θα παρουσιαστούν είναι:
        • Για την Δ' - Ε' - ΣΤ': οι εφαρμογές: minecraft:  https://code.org/mc
        • Θα γίνει στον πίνακα το Minecraft μέχρι την 6 δραστηριότητα(εύκολο).
        • Οι μαθητές θα κάνουν τις δραστηριότητες minecraft: https://code.org/mc μόνοι τους. την άλλη φορά θα δούμε στον πίνακα τις περισσότερες δραστηριότητες του Minecraft 
        • Θα δούμε στον πίνακα τις τελευταίες δραστηριότητες 6-13 στο Minecraft.

        Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 4 Ιούνιος 2017, 4:26 μμ