Ημερολόγιο Μαθήματος Α2 - 6ο Δ.Σ. Δάφνης(Δευτέρα 6η ώρα)

  • Δευτέρα 19/9/16: Γνωριμία με τους μαθητές.
  • Εισαγωγή στο Tux Paint
  • Κανόνες χρήσης εργαστηρίου Η/Υ: diafora\Κανόνες χρήσης Εργαστηρίου Πληροφορικής.docx
  • Δευτέρα 26/9/16: Δραστηριότητες του Gcompris Ασκήσεις 1ης κατηγορίας με τη χρήση του ποντικιού. 
  • Δευτέρα 3/10/16: Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού
    Προβολή βίντεο: The Boy Who Learned to Fly | Usain Bolt  (Κατέβασμα)
  • από https://www.youtube.com/watch?v=6b03jWW70kc&list=PLBO5i0Br-MCu84AkGUGWr8T_eNodvulhp
  • Εφαρμογή : (Πέρης και Κάτια v.3 ->Στήσε τη Σκηνή - Αθλητικό γήπεδο) 
  • Δευτέρα 10/10/16: Εφαρμογή : (Πέρης και Κάτια v.2 ->Παζλ->Κλασικό Παζλ)
  • Δίνεται σε όλους τους μαθητές έγγραφο με οδηγίες για το μάθημα της πληροφορικής:diafora\Οδηγίες προς γονείς.docx
  • Δευτέρα 17/10/16: Κανόνες σωστής χρήσης Η/Υ. (κάθισμα, φωτισμός, διαλείμματα). Έγινε μια μικρή εισαγωγή.
  • (σελ. 121-122) Παρουσίαση: Παρουσιάσεις\1.pptκαι παρουσίαση: Παρουσιάσεις\Α_3_Εργονομία.ppt
  • videos\Laptop Ergonomics - Basic Tips - Adult or Child Laptop Use at Home, Work or School(480p_H.264-AAC).flv.
  • Το θέμα θα αναπτυχθεί περισσότερο σε παρακάτω μάθημα. είδαμε μόνο θέματα όπως: υγιεινής,  τακτά διαλείμματα, κούραση ματιών.
  • Εφαρμογή:  Να κάνουν επισημάνσεις πως θα μπορούσε να βελτιωθεί εργονομικά η αίθουσα.
  • Δευτέρα  24/10/16: Το σχολείο μας θα συμμετάσχει φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (15-23 Οκτωβρίου, 2016).
  • Οι δραστηριότητες που θα παρουσιαστούν είναι:
  • Η εφαρμογή The Foos: http://www.thefoos.com/hour-of-code/
  • Και το  Angry Birds μέσα από το https://code.org
  • Δευτέρα  31/10/16: Εφαρμογή: Να παίξουν την εφαρμογή Gcompris - Ασκήσεις 4ης κατηγορίας (Δραστηριότητες διασκέδασης) και 6ης κατηγορίας - Παζλ).
  • Δευτέρα 7/11/16: Εφαρμογή: Να παίξουν την εφαρμογή Gcompris -   ζωγραφική και κινούμενο σχέδιο ή και Δραστηριότητες παιχνίδι(σκορ 4).
  • Δευτέρα 14/11/16: Εφαρμογή: Να παίξουν την εφαρμογή Gcompris - Ασκήσεις 2ης κατηγορίας (Δραστηριότητες ανακάλυψης - Πιγκουίνος).
  • Δευτέρα 21/11/16: Μαθηματικά: Να παίξουν το πρώτο επίπεδο του Tux of Math
  • Δευτέρα 28/11/16: Επανάληψη 
  • Δευτέρα 5/12/16: Word (Πατούν πλήκτρα, κινούν το ποντίκι κ.τ.λ. Διαπιστώνουν και περιγράφουν τη λειτουργία κάθε μονάδας).  Να αναγνωρίζουν τα γράμματα στο πληκτρολόγιο καθώς και τα ειδικά πλήκτρα του κενού, της διαγραφής και του enter/return. (Γράφουν απλό κείμενο στον Η/Υ). Αρχικά μόνο Κεφαλαία με χρήση μόνο κενού-διαγραφή και enter).
  • Εφαρμογή: Να γράψουν την αλφαβήτα στα κεφαλαία και στα μικρά στο πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου.
  • Δευτέρα 12/12/16: Εφαρμογή:  Να κάνουν την άσκηση (πληκτρολόγηση όνομα/κεφαλαία/μικρή διόρθωση) ergasies\Α_Πληκτρολόγηση_Όνομα.PDF
    Να γράψουν το όνομα τους και το επώνυμο τους. Να γράψουν και τα μικρά ονόματα των συμμαθητών τους.
  • Δευτέρα 19/12/16: Εφαρμογές για Χριστούγεννα: Να γράψετε ένα γράμμα στον Άγιο Βασίλη!
    Παιχνίδι:Kidepedia- τόμος 4 Χριστούγεννα[Το δέντρο (Χρωματισμός, σώσε τις μπάλες), Παραδόσεις(Στόλισε το δέντρο-Φώτισε το δέντρο), Καλικάντζαροι(γέμισε τον σάκο-Οι καλικάντζαροι), Αϊ Βασίλης(Ρίξε τα δώρα στις καμινάδες-σώσε τα δώρα) Πρωτοχρονιά(Παζλ)
  • Δευτέρα 9/1/17: Εφαρμογή: Να πληκτρολογήσουν τα παρακάτω κείμενα(σε τρία μαθήματα):ergasies\A_Πληκτρολόγηση_Κεφαλαία.doc (1η σελίδα)
  • Δευτέρα 16/1/17: Εφαρμογή: Να πληκτρολογήσουν τα παρακάτω κείμενα(σε τρία μαθήματα):ergasies\A_Πληκτρολόγηση_Κεφαλαία.doc (2η σελίδα)
  • Δευτέρα 23/1/17: Εφαρμογή: Να πληκτρολογήσουν τα παρακάτω κείμενα(σε τρία μαθήματα):ergasies\A_Πληκτρολόγηση_Κεφαλαία.doc (3η σελίδα)
  • Δευτέρα 6/2/17: 
  • Δευτέρα 13/2/17: Εφαρμογή: Να πληκτρολογήσουν τα ονόματα στις παρακάτω εικόνες.( Σε κεφαλαία όλοι στην 1η στήλη και αν είναι δυνατό προαιρετικά στην δεύτερη στήλη σε μικρά).( Χωρίς τόνους): Wordfiles\Ζώα Πληκτρ Κεφαλαία.doc (2 πρώτες σελίδες - μέχρι και γουρούνι)
  • Δευτέρα 20/2/17: Εφαρμογή: Συνέχεια προηγούμενης άσκησης: Wordfiles\Ζώα Πληκτρ Κεφαλαία.doc (3 επόμενες σελίδες)
  • Δευτέρα 27/2/17: Καθαρά Δευτέρα
  • Δευτέρα 6/3/17: Εφαρμογή: Συνέχεια προηγούμενης άσκησης: Wordfiles\Ζώα Πληκτρ Κεφαλαία.doc (3 επόμενες σελίδες - μέχρι και Αρκούδα)
  • Δευτέρα 13/3/17: Εφαρμογή: Ολοκλήρωση προηγούμενης άσκησης: Wordfiles\Ζώα Πληκτρ Κεφαλαία.doc (3 τελευταίες σελίδες)
  • Δευτέρα 20/3/17: Παιχνίδι κρεμάλα
  • Δευτέρα 27/3/17: Word(Διορθώνουν και μετακινούν πλαίσια κειμένου που είναι λάθος τοποθετημένα κάτω από διάφορα αντικείμενα (εικόνες). Διορθώνουν κείμενα (λεζάντες) με ανακατεμένα μικρά και κεφαλαία γράμματα επιλέγοντας να τα ξαναγράψουν σωστά.
  • Εφαρμογή:  Να διορθώσουν τις λέξεις, να σβήσουν την λάθος εικόνα σε κάθε γραμμή και στην θέση τους να ξαναγράψουν την λέξη: Wordfiles\Ζώα-Σβήσιμο.doc
  • Δευτέρα 3/4/17: Επανάληψη
    Δευτέρα 1/5/17 Πρωτομαγιά
    Δευτέρα 8/5/17: 
  • Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(πληκτρολόγηση-προαιρετικά εκτύπωση): ergasies\Α_Πληκτρολόγηση.PDF
    • Δευτέρα 15/5/17: Εκδρομή
      • Δευτέρα 22/5/17: Επανάληψη
      • Δευτέρα 29/5/17: 
        • Συνέχεια προηγούμενης εργασίας. Δεν τέλειωσαν όλοι.


        • Δευτέρα 5/6/17: Αγίου Πνεύματος
        • Δευτέρα 12/6/16: Τελευταίο μάθημα
          • Ερωτήσεις επανάληψης από όλη την ύλη (chatlike) (μπορούν να συμμετέχουν μαθητές όλων των τάξεων ).Περισσότερες πληροφορίες: ergasies\Ερωτήσεις_chatike.docx


        Θα δούμε την κατασκευή του κροκόδειλου με το Lego Wedo

        Παρουσίαση βίντεο ρομποτικής με το lego wedo

        • Εφαρμογή: Να γράψουν σε ένα κενό έγγραφο 10 τουλάχιστον περιεχόμενα της τσάντας τους.

        • Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(πληκτρολόγηση-προαιρετικά εκτύπωση): ergasies\Α_Πληκτρολόγηση.PDF
        •  Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(πληκτρολόγηση/διόρθωση) : ergasies\Α_Προτάσεις.PDF
        • Να αναγνωρίζουν το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφόρησης.
        • Tuxpaint ή εναλλακτικά με το πρόγραμμα ζωγραφικής των Windows(Να φτιάξετε ένα γεωμετρικό σχήμα με τη βοήθεια του εργαλείου των γραμμών και να του δώσετε σαν τίτλο το όνομά σας.(Γραμμές)
        • π.χ. ένα σπίτι, ή ένα χιονάνθρωπο ή ένα τρένο π.χ. ergasies\Α_Τρένο.PDF
        • Εφαρμογή προαιρετική: Να φτιάξουν ένα ρομπότ: π.χ.: ergasies\TuxPaint - Ζωγραφίζω ένα ρομπότ.doc
        • Εφαρμογή προαιρετική: Να φτιάξουν ένα σκυλάκι: π.χ.: ergasies\TuxPaint - Ζωγραφίζω ένα σκυλάκι.doc
        • Εφαρμογή 1: Να κάνουν αναζητήσεις στην ιστοσελίδα http://el.wikipedia.org π.χ.  Ελλάδα, Κρήτη ή η περιοχή από την οποία κατάγονται γενικότερα
        • Εφαρμογή: Να κάνουν την άσκηση: ergasies\A_ΜέρηΗ-Υ.PDF ergasies\A_ΜέρηΗ-Υ2.PDF
        • Εφαρμογή: Να κάνουν την άσκηση: Powerpointfiles\τα μέρη του υπολογιστή.ppt 

        • Εφαρμογή: Να κάνουν την άσκηση(αλφαβητική σειρά/μικρές προτάσεις): Wordfiles\Αλφαβητική σειρά.doc
        • Ταυτότητα Μαθητή: Εκτύπωση μία για κάθε μαθητή. Χρήση της web cameras για λήψη φωτογραφία και εκτύπωση αμέσως. Ενημέρωση μαθητών για τη συλλογή βαθμών(αυτοκόλλητα για κάθε επιτυχημένη εργασία).diafora\Ταυτότητα_Μαθητή_πρότυπο.xlsx
        • Εισαγωγή στο Tux Paint
        • Tuxpaint (Να βάλουν ζώα σε συγκεκριμένη ζωγραφική) (Σφραγίδες)
          π.χ. ένα ζωολογικό κήπο με άγρια ζώα ή μία αυλή με ήμερα ζώα (Να αποθηκεύσετε μία εικόνα ο κάθε μαθητής)
        • Tuxpaint( Να γράψουν το όνομα του κάθε ζώου κάτω από κάθε ζώο) (Κείμενο) ή να κάνουν την άσκηση: imagesfiles\label.png
        • Tuxpaint(Να φτιάξουν μία εικόνα με ήρωες και Σκηνές από παραμύθια και ιστορίες)
        • TuxPaint(Να γράψουν το όνομα τους και ένα τίτλο στην ζωγραφιά τους. Ελεύθερη επιλογή)
        • TuxPaint(Να βάλουν τουλάχιστον 4 αντικείμενα τα οποία να έχουν σχέση μεταξύ τους, να γράψουν το όνομα του κάθε αντικειμένου και τον τίτλο της εργασίας τους)
        • TuxPaint (Να φτιάξουν ένα θέμα με μια εποχή του χρόνου. (Χειμώνας ή Καλοκαίρι)
        • Εφαρμογή: Να παίξουν την εφαρμογή Gcompris με κωδικό «222133 ή 123321»(1η κατηγορία--1η υποκατηγορία -4ο παιχνίδι) (Γράφουν ολόκληρες λέξεις)
        • Word(Να γράφουν χρησιμοποιώντας κεφαλαία και πεζά γράμματα.  Να γράψουν μικρές προτάσεις στο word. Από το σχολικό βιβλίο). Να τυπώνουν τις εργασίες τους.
        • Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(Γράφω λίγα λόγια για τον εαυτό μου): ergasies\Α_Πληκτρολόγηση2.PDF
        • Εφαρμογή:  Να γράψουν μικρές προτάσεις στην άσκηση: Wordfiles\Τίνα.doc
        • Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(Κεφαλαίο το πρώτο γράμμα στις
          Εφαρμογή:  Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(Κεφαλαίο το πρώτο γράμμα στις χρωματιστές λέξεις): Wordfiles\ποιος διευθύνει (ΚΕΦΑΛΑΙΑ).doc
          Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(πληκτρολόγηση/διόρθωση) :ergasies\Α_Πληκτρολόγηση_διόρθωση.PDF
          Εφαρμογή: Να κάνουν την παρακάτω άσκηση(πληκτρολόγηση/διόρθωση) :ergasies\Α_Πληκτρολόγηση_διόρθωση2.PDF
          Εφαρμογή: Να διορθώσετε τους υπότιτλους στην Παρακάτω άσκηση(Προσέξτε να αρχίζουν με κεφαλαίο, τα υπόλοιπα γράμματα μικρά και με τόνο): Wordfiles\λεζάντες.docx
        • Με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού οι μαθητές ασκούνται στη χρήση του ποντικιού κάνοντας αντιστοιχίες
        • Εφαρμογή: Μπορούν να εξοικειωθούν με τη χρήση του ποντικιού στα παιχνίδια της διεύθυνσης: http://www.ferryhalim.com/orisinal/
        • Να επιλέξουν παζλ από τα παρακάτω: http://www.jigzone.com/gallery/Mixed_Animals?z=10 (20  piece classic)
        • Powerpoint(Ολοκληρώνουν και βελτιώνουν μια ημιδιαμορφωμένη παρουσίαση εισάγοντας μικρά κείμενα και έτοιμες εικόνες) (clipart).
        • Εργάζονται σε ομάδες και, ανάλογα με την εργασία που τους έχει ανατεθεί (στο πλαίσιο των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων), επισκέπτονται επιλεγμένους δικτυακούς τόπους, αρχικά με βοήθεια και στη συνέχεια με σταδιακή αυτονόμηση, για συλλογή πληροφοριών.  
        • Πχ  http://el.wikipedia.org ή https://images.google.com
        • Παιχνίδι:Να παίξουν το παιχνίδι Sebran.(Τα γράμματα, πράξεις κτλ.)
        • Πλοηγούνται σε εκπαιδευτικά λογισμικά και εκπαιδευτικά πακέτα του Π.Ι. (glwssa-A-B)
        • Ramkid Πάμε σχολείο Α τάξη
        • Να κάνουν από τις δραστηριότητες: http://users.sch.gr/evniki/protasis.htm τις ασκήσεις π.χ.:
        • http://users.sch.gr/evniki/ataxi/epanalipsi1/diavase/quiz.html 
        • http://www.intelearn.eu/schoolaro/courses/paoa/index.htm
        • ../../..: Ο εκπαιδευτικός επιδεικνύει τις μονάδες ενός τυπικού υπολογιστικού συστήματος και ζητάει από τους μαθητές να τα αναγνωρίσουν.
        • Ζητείται από τους μαθητές να αναφέρουν κανόνες σωστής χρήσης διάφορων οικιακών συσκευών. Συσχετίζουν και προσδιορίζουν κανόνες σωστής συμπεριφοράς στον υπολογιστή. (π.χ. Να κλείνουμε τις συσκευές και όχι στο stand by, να μην τις κλείνουμε απότομα με διακοπή ρεύματος, όχι πολλές ώρες τηλεθέαση και χρήση η/υ, διάλειμμα ανά 45 λεπτά)
        • Εφαρμογή: Αφού εκτυπωθούν οι φωτογραφίες diafora\Φωτογραφίες για εκτύπωση.docx και πλαστικοποιηθούν να ερωτηθούν ποιες από αυτές γνωρίζουν οι μαθητές
        • Να Βάλουν τα υλικά που σχετίζονται με τον υπολογιστή στο γραφείο.
        • Εισαγωγή στους Η/Υ: Να κάνουν τις ασκήσεις: ergasies\Α_Εισαγωγή1.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή2.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή3.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή4.jpg ergasies\Α_Εισαγωγή5.jpg
        • Εφαρμογή:  Να κάνουν την άσκηση: ergasies\Α_Μέρη_Η-Υ.jpg
        • Προσέχοντας τον Υπολογιστή: Θεωρία: ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου1.jpg ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου2.jpg και ερωτήσεις ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου3.jpg ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου4.jpg και επαναληπτική: ergasies\Α_Προσέχοντας_τονΥπολογιστή_μου5.jpg
        • Επιδεικνύεται στους μαθητές ο σωστός τρόπος εισαγωγής – εξαγωγής ενός CD ή DVD, καθώς και συσκευών USB (π.χ. Flash disk). Με τη χρήση κατάλληλου μέσου οι μαθητές ακούν μουσική, κάποιο παραμύθι ή παρακολουθούν κινούμενη εικόνα.(αντιγραφή μίας ταινίας στο flash disk και εκτέλεση από εκεί).
        • Ζητείται από τα παιδιά να θυμηθούν αν έχουν δει υπολογιστή στο άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον τους και πώς νομίζουν ό,τι αυτός χρησιμοποιείται. (Είδη Η/Υ και χρήσεις – ακόμα και παιχνιδομηχανές, κινητά κ.τ.λ)
        • Συμπλήρωση εγγράφων για εργαστήριο: diafora\Έγγραφα για εργαστήριο.docx
        • Εφαρμογή : (Πέρης και Κάτια v.3 ->Στήσε τη Σκηνή)
        • Εφαρμογή: Να παίξουν την εφαρμογή Gcompris - Ασκήσεις 1ης κατηγορίας (Εξερεύνηση Υπολογιστή - γατούλα) με πληκτρολόγιο.
        • Εφαρμογή: Να παίξουν την εφαρμογή Gcompris - Ασκήσεις 2ης κατηγορίας (Δραστηριότητες ανακάλυψης - Πιγκουίνος).
        • Το σχολείο μας θα συμμετάσχει φέτος στην παγκόσμια ώρα του κώδικα (Αρχές Δεκεμβρίου).
          Οι δραστηριότητες που θα παρουσιαστούν είναι:
          Για την Α' και Β' Δημοτικού η εφαρμογή:
          η εφαρμογή The Foos:tp://www.thefoos.com/hour-of-code/
        • Οι μαθητές να κάνουν το The Foos στους υπολογιστές τους.

              Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 4 Ιούνιος 2017, 3:34 μμ